Omavalvonta: Kuntouttava työtoiminta
Omavalvonta: Kuntouttava työtoiminta
Lahden Diakonialaitos toteuttaa kuntouttavaa työtoimintaa nuoriso- ja työllisyyspalveluiden toimialalla.
Lahden Diakonialaitoksen kuntouttavan työtoiminnan toteutuksessa noudatetaan lakia kuntouttavasta työtoiminnasta (2.3.2001/189). Lisäksi kuntouttavaan työtoimintaan sovelletaan sosiaalihuoltoa koskevaa lainsäädäntöä, koska se on sosiaalihuoltolain (30.12.2014/1301) mukainen sosiaalipalvelu. Kuntouttava työtoiminta on myös työttömyysturvalain (30.12.2002/1290) mukainen työllistymistä edistävä palvelu. Lahden Diakonialaitoksen toteuttamassa kuntouttavan työtoiminnan palvelussa noudatetaan kaikilta osin Päijät-Hämeen Hyvinvointi alueen (P-H HVA) kuntouttavan työtoiminnan sääntökirjaa.
Lahden Diakonialaitoksen kuntouttavan työtoiminnan kohderyhmää ovat Päijät-Hämeen hyvinvointialueeseen kuuluvien kuntien alueella asuvat, pitkään työttömänä olleet työttömät työnhakijat, joiden työelämävalmiudet ovat heikentyneet ja jotka täyttävät lain kuntouttavasta työtoiminnasta (189/2001) määrittämät kriteerit. Kuntouttavan työtoiminnan asiakkaalle tulee olla myönnettynä kuntouttavan työtoiminnan palveluseteli, jotta asiakas voi hakeutua DILAn järjestämän kuntouttavan työtoiminnan piiriin.
Kuntouttavan työtoiminnan vastuuhenkilönä toimii sosiaaliohjaaja Noora Ottelin (sosionomi AMK).
Tutustu kuntouttavan työtoiminnan omavalvontasuunnitelmaan: Kuntouttavantyötoiminnan_omavalvontasuunnitelma_2024
Omavalvonta 2024 | |||
---|---|---|---|
Tietolähde | 1–4/2024 | 5–8/2024 | 9–12/2024 |
Asiakas- ja läheispalaute* | 86 % | 86 % | |
NPS (asiakkaat) | 50 | 50 % | |
Henkilöstöpalaute** | Henkilöstöä alle 5, tietoa ei voida raportoida. | Henkilöstöä alle 5, tietoa ei voida raportoida. | |
eNPS (henkilöstö) | Henkilöstöä alle 5, tietoa ei voida raportoida. | Henkilöstöä alle 5, tietoa ei voida raportoida. | |
Henkilöstömitoitus | 0,5 htv | 0,5 htv | |
Vaara- ja haittatapahtumat (lkm) | 0 | 0 | |
Riskianalyysit päivitetty | 15.12.2023 | 15.12.2023 | |
Hyvinvointialueen ulkoisen auditoinnin ja viranomaistahojen palaute | Jatkuvan palautteen prosessi kuvattu ja käytössä. Omavalvontasuunnitelma päivitetty 2/2024 ja suunnitelmaa konkretisoitu laadunhallinnan arjen työkaluksi. | Jatkuvan palautteen prosessi kuvattu ja käytössä. Omavalvontasuunnitelma päivitetty 2/2024 ja suunnitelmaa konkretisoitu laadunhallinnan arjen työkaluksi. | |
Muistutukset | 0 | 0 | |
Kantelut | 0 | 0 | |
Epäkohtailmoitukset | 0 | 0 |
* Asiakaspalautteena raportoimme seuraaviin kolmeen kysymykseen erittäin hyvin/hyvin vastanneiden yhteenlasketut prosenttiosuudet: 1. Palvelutilanteessa minua kohdeltiin ystävällisesti ja kohteliaasti, 2. Asiastani oltiin aidosti kiinnostuneita ja siihen haettiin ratkaisua ja 3. Esittämiini kysymyksiin osattiin vastata.
** Henkilöstöpalautteena raportoimme keskiarvon ”Olen tyytyväinen nykyiseen työhöni kokonaisuudessaan” -kysymykseen vastanneista (asteikolla 1–5).