Laatu ja vastuullisuus

Lahden Diakonialaitoksella laadunhallinta on suunnitelmallista ja sillä varmistetaan palvelujen asianmukaisuus, laatu ja asiakasturvallisuus. Laadunhallinnan tarkoituksena on varmistaa korkeatasoiset, turvalliset ja yhdenvertaiset palvelut kaikille asiakkaille sekä niiden jatkuva seuranta ja kehittäminen.

Laadukkaan toiminnan perustana on lakien ja sopimusten mukainen toiminta, jossa palvelussa mahdollisesti ilmenevät epäkohdat ja riskit pyritään ennakoimaan ja tunnistamaan aktiivisesti sekä korjaamaan asianmukaisesti ja viiveettä. Laatu ja sen kehittäminen on kiinteä osa laitoksen toiminnan johtamista ja kehittämistä sekä käytännön palvelutoimintaa. Siksi myös jokaisella työntekijällä on merkittävä rooli laadun seurannassa ja toteuttamisessa sekä vastuu oman toimintansa laadusta.